پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150595
نعمت‌زاده نظارتي روي بازار ندارد
تاریخ انتشار : 1393/12/04 09:12:28
نمایش : 1640
امامي اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد اين موضوع را کنترل کند، اما اين اقدام صورت نمي‌گيرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوول کنترل بازار است که اصلا دقتي روي اين موضوع ندارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معاون اتحاديه بارفروشان با بيان اين‌که سود زيادي عايد قاچاقچيان ميوه مي‌شود، گفت: قاچاقچيان پرتقال کيلويي ۲۵۰۰ تومان را در تهران ۶۰۰۰ تومان مي‌فروشند و انگوري که کيلويي ۸ هزار تومان وارد مي‌شود، کيلويي ۲۴ هزار تومان در مغازه‌ها به فروش مي‌رسد.

علي امامي در گفت‌وگو با «افکارنيوز» درباره پشت پرده ورود ميوه‌هاي خارجي به کشور اظهار داشت: اين ميوه‌ها به صورت قاچاق وارد کشور مي‌شوند.
وي با بيان اين‌که مقداري نارنگي از پاکستان مي‌آيد که غيرقانوني وارد کشور مي‌کنند، افزود: اين ميوه‌ها را در ميادين ميوه و تره‌بار نمي‌آورند و بيشتر به مغازه‌ها مي‌برند.

معاون اتحاديه بارفروشان تصريح کرد: واردات موز، آناناس و نارگيل آزاد است، اما مقداري نارنگي به صورت قاچاق از مرز پاکستان وارد کشور مي‌شود که حجم آن زياد نيست. براي مثال، ۵ تن وارد مي‌شود.
امامي ادامه داد: مقداري هم انگور به صورت قاچاق وارد مي‌شود، اما پرتقال و ليموترش به صورت قاچاق نمي‌آيد.

وي با بيان اين‌که واردات اين ميوه‌ها اين‌گونه است که سر مرزها ماموران را مي‌بينند و وارد مي‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر سود زيادي عايد قاچاقچيان ميوه مي‌شود. براي مثال پرتقال کيلويي ۲۵۰۰ تومان را در تهران ۶۰۰۰ تومان مي‌فروشند و انگوري که کيلويي ۸ هزار تومان وارد مي‌شود، کيلويي ۲۴ هزار تومان در مغازه‌ها به فروش مي‌رسد.

معاون اتحاديه بارفروشان متذکر شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد اين موضوع را کنترل کند، اما اين اقدام صورت نمي‌گيرد.
امامي تاکيد کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوول کنترل بازار است که اصلا دقتي روي اين موضوع ندارد.

وي در ادامه گفت: در حال حاضر مغازه‌هايي در سطح شهر وجود دارد که براي مثال کاهو را کيلويي ۳۰۰ تومان خريده‌اند، اما ۱۸۰۰ تومان مي‌فروشند، يعني ۶ برابر. گوجه‌فرنگي را کيلويي ۲۵۰، ۳۰۰ تومان خريده‌اند، اما کيلويي ۱۵۰۰ تومان مي‌فروشند.

معاون اتحاديه بارفروشان درباره بازار ميوه شب عيد نيز اظهار داشت: ما کمبود ميوه در شب عيد نداريم؛ پرتقال، سيب، کيوي و نارنگي به وفور وجود دارد.
امامي عنوان کرد: در حال حاضر قيمت‌ها هم اين‌گونه است که سيب درختي از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان به فروش مي‌رسد. سيب درجه يک ۲۵۰۰ تومان، سيب درجه دو ۱۵۰۰ تومان و سيب درجه سه ۹۰۰ تومان است. پرتقال درجه يک نيز ۳۲۰۰ تا ۳۴۰۰ تومان و پرتقال درجه دو هم ۲۰۰۰ تومان است.

وي افزود: نارنگي نيز کيلويي ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و خيار کيلويي ۵۰۰ تومان است.
معاون اتحاديه بارفروشان با تاکيد بر اين‌که شب عيد امسال افزايش قيمتي نخواهيم داشت و عرضه ۴، ۵ برابر افزايش پيدا کرده است، متذکر شد: هم‌اکنون در سردخانه‌ها به حدي سيب داريم که فقط منتظر بازار هستيم.
امامي متذکر شد: کمبودي هم اگر داشته باشيم، در زمينه پرتقال است؛ وگرنه هيچ مساله‌اي وجود ندارد.

وي يادآور شد: سيب‌زميني پارسال در اين دوره ۲۵۰۰ تومان بود، اما امسال کيلويي ۵۰۰ تومان در ميدان ميوه و تره‌بار به فروش مي‌رسد. همچنين گوجه‌فرنگي که پارسال ۱۸۰۰ تومان بود، در حال حاضر ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html